Onze maatschappelijke bijdrage

Belangrijk & inspirerend

Naast dat wij het als ondernemers belangrijk vinden om (lokale) non-profit organisaties en/of initiatieven te ondersteunen, putten wij daar een hoop inspiratie uit. De energie die wij daar van krijgen, gebruiken wij weer in de creatieve processen van andere producties. Daarnaast geeft deze maatschappelijke inzet een waardevolle aanvulling op ons netwerk.

Musical Jungle Beat

Basisschool De Grienden

Het is al jaren de traditie: de eindmusical voor groep 8 als slot van de basisschoolperiode. Maar in 2020 zag het einde van deze periode er voor de leerlingen van groep 8 heel anders uit. Na het schrappen van de eindtoets en het aflasten van de schoolkampen, mochten er wegens de Corona-maatregelen ook geen ouders bij de einduitvoering van de musical komen kijken. Wij wilden de kinderen toch graag een onvergetelijke avond bezorgen en stelden daarom geheel belangeloos een livestream op. Omdat er nu niet alleen ouders maar ook opa’s, oma’s, neven, nichten én vrienden live mee konden kijken, werd het toch een échte uitvoering en zo werd dit gekke schooljaar tóch nog bijzonder afgesloten! 

11 Steden Theatertocht

Maarten van der Weijden

Naar aanleiding van zijn 11steden zwemtocht gaat Maarten van der Weijden het theater in. Hij doet elf steden aan met een voorstelling waarin hij vertelt over zijn poging om de tocht der tochten zwemmend af te leggen. Een deel van de opbrengst van deze voorstelling gaat naar het KWF.
Voor deze theatershow produceerde Pasta media -geheel belangeloos- een reeks videofilms welke tijdens de show vertoond worden. Daarnaast werden er in samenwerking met Fijnevent en Kees Ariens (visualiser en illustrator) ondersteunende visuele elementen ontworpen.

Een mooie en inspirerende opdracht waar wij graag ons steentje aan hebben bijgedragen!

Goeie Kost!

Lokaal voedsel collectief

Goeie Kost! is een lokaal voedselcollectief en verbindt consumenten met lokale/regionale biologische voedselproducenten om op die manier biologische producten tegen een eerlijke prijs beschikbaar te maken voor consumenten èn producenten. Dit collectief wordt door een vaste groep vrijwilligers gecoördineerd.

Pasta media ondersteunt dit initiatief en produceerde een eerlijk portret van Cees, vrijwilliger en vaste waarde binnen het collectief.

Stichting Plus van Surplus

Meerwaarde als basis

De Stichting steunt innovatieve initiatieven van Surplus, die dankzij de Stichting vertaald worden in projecten. Projecten die grote en kleine kinderen, welzijnscliënten én senioren prikkelen tot bewegen, stimuleren tot ontmoeting en volop plezier geven.
Tegen een sociaal tarief produceerde Pasta media een promotionele film over de Stichting de Plus van Surplus.