Maatschappelijke bijdrage 2019-01-14T16:41:40+00:00

Onze maatschappelijke bijdrage

Belangrijk & inspirerend

Naast dat wij het als ondernemers belangrijk vinden om (lokale) non-profit organisaties en/of initiatieven te ondersteunen, putten wij daar een hoop inspiratie uit. De energie die wij daar van krijgen, gebruiken wij weer in de creatieve processen van andere producties. Daarnaast geeft deze maatschappelijke inzet een waardevolle aanvulling op ons netwerk.

11 Steden Theatertocht

Maarten van der Weijden

Naar aanleiding van zijn 11steden zwemtocht gaat Maarten van der Weijden het theater in. Hij doet elf steden aan met een voorstelling waarin hij vertelt over zijn poging om de tocht der tochten zwemmend af te leggen. Een deel van de opbrengst van deze voorstelling gaat naar het KWF.
Voor deze theatershow produceerde Pasta media -geheel belangeloos- een reeks videofilms welke tijdens de show vertoond worden. Daarnaast werden er in samenwerking met Fijnevent en Kees Ariens (visualiser en illustrator) ondersteunende visuele elementen ontworpen.

Een mooie en inspirerende opdracht waar wij graag ons steentje aan hebben bijgedragen!

Goeie Kost!

Lokaal voedsel collectief

Goeie Kost! is een lokaal voedselcollectief en verbindt consumenten met lokale/regionale biologische voedselproducenten om op die manier biologische producten tegen een eerlijke prijs beschikbaar te maken voor consumenten èn producenten. Dit collectief wordt door een vaste groep vrijwilligers gecoördineerd.

Pasta media ondersteunt dit initiatief door een deel van de website activiteiten en de communicatieve uitingen te verzorgen.

Stichting Plus van Surplus

Meerwaarde als basis

De Stichting steunt innovatieve initiatieven van Surplus, die dankzij de Stichting vertaald worden in projecten. Projecten die grote en kleine kinderen, welzijnscliënten én senioren prikkelen tot bewegen, stimuleren tot ontmoeting en volop plezier geven.
Tegen een sociaal tarief produceerde Pasta media een promotionele film over de Stichting de Plus van Surplus.

The Colour Kitchen

Commercieel hospitality-concept met een groot maatschappelijk hart

Voor Stichting MBO Samen Voor Breda produceerden wij enkele video’s waarin de maatschappelijke inspanningen van deze stichting inzichtelijk werden gemaakt. Zo legden wij de excursie vast, van enkele jongeren van The Colour Kitchen bij Bakkersland Breda. Stichting The Colour Kitchen biedt opleidingsprojecten in de horeca voor jongeren die op een afstand staan tot de arbeidsmarkt. Doel van het sfeerverslag was een goed beeld geven wat deze maatschappelijke inspanningen voor zowel de ondernemer als de organisatie kan opleveren.