Arbeidsmarktcampagne
De WAUW van Thebe
Met recht een arbeidsmarktcampagne van A tot Z: De WAUW van Thebe!
Krapte op de arbeidsmarkt, wie kent het niet? Ook in de zorg speelt dit probleem. Na het succes van 100 jaar Thebe, vroegen zij ons mee te denken over een recruitment-campagne. Samen ontwikkelden we een concept waarin o.a. verpleegkundigen, verzorgenden, artsen in opleiding de hoofdrol spelen. Zij vertellen een eerlijk en persoonlijk verhaal over hun werkgever Thebe. Geen ingestudeerde teksten dus!
Uit al deze interviews maakten we een heleboel social- en employer branding video’s, vacaturefilms en testimonials in de vorm van persoonlijk verhalen.
Twee vliegen in één klap dus: content voor de recruitmentcampagne én voor de website. Natuurlijk in allerlei formaten, korte en lange versies. Allemaal in de kleurrijke huisstijl van de website.
In ons concept bedachten we dat de medewerkers recht in de lens zouden kijken als ze hun verhaal vertelden. De kijker wordt daardoor rechtstreeks aangesproken, waardoor het verhaal meer ‘binnenkomt’. Maar ja, recht in de camera kijken tijdens een persoonlijk gesprek vinden de meeste mensen vrij lastig…
Dus we bedachten een technische oplossing met spiegels, camera’s en monitoren. Zo konden Eva (de interviewer ) en de medewerkers elkaar tijdens het gesprek aankijken. Terwijl de medewerker ook gelijk recht in de lens keek. Dat werkte als een tierelier! Na 10 minuten waren de medewerkers de techniek vergeten en volgde een heel natuurlijk gesprek.
Onze liefde mag dan wel bij bewegende beelden liggen, stilstaande beelden zijn onmisbaar in een campagne. Dus volgde na de video opnames een fotoshoot. Daarmee maakten we Google banners en social ads en tegelijkertijd zorgde dat voor visuele content op de ‘Werken bij’ website. Wel zo efficiënt.
Voor de online marketing riepen we de hulp in van Boldr Digital Agency. Aan de hand van het mediaplan gingen zij aan de slag met de online campagne. De doelgroepen bereikten we op Facebook, Instagram en LinkedIn. De resultaten werden natuurlijk gemeten. Tijdens de campagne werden al tientallen vacatures ingevuld. En niet dat hierdoor alle vacatures gelijk werden ingevuld maar de krapte liep ook zeker niet verder op.
Banner Ads & fotografie
Social video Ads – 15/60 seconden
Employer branding
Testimonials WerkenbijThebe.nl
Opdrachtgever • Thebe
Concept • Schwung
Online marketing • Boldr Digital Agency
Opdrachtgever • Thebe
Concept • Schwung
Online marketing • Boldr Digital Agency