Maak een film die ons trots maakt op 40 edities Wielerzesdaagse Rotterdam!. Maar niet zo’n saai historisch verhaal. Het moet wel knallen!

Dat was de opdracht van Ahoy Rotterdam. Na het succes van 50 jaar ABN AMRO Tennis, vroeg Ahoy ons een film te produceren over 40 edities Wielerzesdaagse Rotterdam.

Aan de slag dus! We doken de archieven in waar we de historische beelden van de eerste editie uit 1936 vonden. Na de nodige research over de rijke en bewogen historie, schreef Frank Ouwens een pakkend verhaal. Ondertussen creëerden wij een virtuele wielerbaan onder de Rotterdamse skyline. Er moest tenslotte een levensgroot scherm van 10 meter breed gevuld worden!

Met wat hulp van AI brachten we oude foto’s tot leven. Foto’s kregen kleur, formaten en resoluties werden groter en we maakten er zelfs bewegende beelden van!

Zes dagen lang vormde de film de aftrap van dit uitzonderlijke wielerbaan evenement. Elke dag opnieuw werd er afgeteld: 3,2,1.. start!
En van die eventfilm produceerden we ook gelijk maar een versie voor social media. Twee vliegen in één klap dus.

Een hele toffe opdracht waarmee we belangstellenden informeren over de rijke historie, het enthousiaste publiek verbinden met het Zesdaagse merk en het spektakel elke dag opnieuw activeren!

Eventfilm Wielerzesdaagse Rotterdam 40 edities

Meer weten of kennismaken?

Maak een afspraak en we komen graag bij jou langs!

© Copyright 2025 Pasta media productions
KvK 52701603